utorok 8. marca 2011

Rituál s knihou

                    Tak som rozmýšlala. Včera som večer hodila sprchu, sadla na gauč pozakrývala sa dekou, pri mne čajík a v ruke kniha. Podmaz samozrejme televízor. Inak neviem načo ho vôbec púšťam, keď ho aj tak nepozerám. Nieže by tam niečo vôbec pozerateľné bolo. Samé castingy do Superstar a dáka Šéfka ( hanba na hanbe), minule Martinka z Turca... Však z toho stúpa tlak, nedá sa to pozerať a je to niekedy až nechutné. No aspoň vidím čo ľudí v dnešnej dobe priťahuje. Som jedna z mála, ktorá to nemusí. Radšej kniha a kľud žiadne obscénnosti.

Proste mám pocit, že sa mi vytvoril akýsi večerný rituál, ktorý preťahujem aj do skorých ranných hodín. Zväčša 3:00-4:00 ráno idem spať a o 6:00-7:00 budíček. To znamená že sa veľmi nevyspím, ale káva ma vždy dáko nabudí. Ten čas ja a kniha, ten mám z celého dňa, pozostávajúceho z 24 hodín, najradšej. Hádam radšej ako spánok :). Ak tento rituál vynechám som celkovo rozladená. Ja som vravela že knihy patria medzi ľahké drogy :D. Samozrejme zo srandy. Kniha vždy s trčiacou záložkou. Ja používam väčšinou bločky z obchodu alebo mini kalendárik. To je moja osudová láska a nemienim sa jej vzdať. A dúfam, že v budúcnosti nainfikujem aj svoje deti na čítanie a nebudú sedieť len pri dákych primitívnych strielačkách za počítačom alebo PSP.



Rada by som preto vedela, či aj vy máte takéto rituály? Čítate ráno, pri obede alebo večer? Počúvate pri čítaní hudbu alebo ide telka ako mne? A čo záložky čo používate vy?

7 komentárov:

  1. No páni.. tak takhle dlouho číst, bych vydržela jen, když nemusím stávat do školy.. protože můj ranní budíček je v půl 5 :D.. takže..vlastně to bych nemusela ani chodit spát.. né..tak já čtu o víkendu snad celé dny :D..a když je škola, tak ve volných chvílích.. takže většinou večer.. při hudbě.. a nebo i televizi, která je ovšem ztišená na nulu :D..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lili.en no bežný ľudia to robia ako ty, že sa pekne vyspia, to len ja som asi divná :D....ale zasa nie je nad krásne ráno kedy sa zobudíš vyvalená, polámaná na gauči, ledva zakrytá, jedna noha tam druhá inde a na hrudi rozprestretá kniha....horšie je to vtedy keď sedím za stolom, krčná chrbtica mi vtedy veľmi nepoďakuje :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tak já asi podle toho jak se mi kniha líbí, ale většinou čtu odpoledne nebo navečer a většinou při hudbě, páč mám pokoj se setrou a tak nemám klid..jo taky vydržím číst klidně do 4 do rána :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To já si teď navykla, že čtu hlavně ve škole, během hodin, kterým nemusím věnovat pozornost a učitelům je jedno co děláme, hlavně, že je ticho. A pak taky většinou večer, taky s čajíkem v ruce :D Pamatuji si, že jednou, když jsem ještě byla blázen do twilight ságy (panejo, já musela být naprosto bez mozku) jsem přečetla celý new moon za jeden den. A nedávno jsem stihla také za jeden den celou knížku Last Sacrifice v aj. :) Chvilky s knihou jsou ty nejlepší !!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já mám taky takový večerní rituál. Kdy si lehnu do postele, v pozadí buď televize nebo rádio, otevřu knihu a čtu (popřípadě vezmu netbook a čtu ebook). Obvykle v posteli čítávám tak od 11. večer do 2. ráno (pokud mě děj fest chytne, tak i do 6 :D).

    Jinak čtu i přes den, podle chuti, nutnosti, času... doma, ve škole, v kavárně, pokud mám něco s sebou. Těším se, až začne být teplo a já si budu moci chodit číst do našeho krásného parku u zámku.

    Když si za den neudělám alespoň chviličku s knížkou, jsem taková rozladěná, roztěkaná. Čtení knihy mě vždycky dobře naladí a uklidní.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. syki ono ako náhle si ja s knihou lahnem tak zavriem oči... ( takže musím sedieť ) posteľ v žiadnom prípade a gauč je potom mojim prechodným bydliskom :D a keď už nevládzem sedieť tak sa akosi pomaličky skláňam a skláňam až zaspím v takej polohe že za normálnych okolností sa tak spať hádam ani nedá :D a to je väčšinou o tej 3:00 ráno... asi by som zo sebou mala niečo robiť lebo ponocovanie sa raz na mne odrazí

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já vyloženě rituál nemám.. čtu všude: v autobusu/vlaku cestou domů, doma, ve škole.. Jo, když vyjde nějaká knížka, na kterou dlouho čekám, tak to ji pak hltám třeba i celou noc.. :D

    OdpovedaťOdstrániť