pondelok 18. júla 2011

RECENZIA : Lovesong Gayle Forman

• originálny názov : Where she Went
  • počet strán : 272

Ak sa chystáte v najbližšej dobe kúpiť si knihu od autorky Gayle Forman Ak zostanem, prosím nečítajte túto recenziu. Bez spoilerov sa nezaobíde !

Sú to už 3 roky po Miinej autonehode, pri ktorej zomreli jej najbližší. Otec, mama a Teddy, jej malý braček. Po fyzicky a psychicky náročnej liečbe odišla od Adama. Teraz je Mia uznávanou mladou violončelistkou a pred sebou neskutočnú kariéru. Adam so svojou rockovou skupinou Shotting Star má zasa za sebou veľmi dobre predávaný album Collateral Damage, veľmi sa im darí, vypredávajú štadióny s koncertami a bulvár si ide na ňom doslova zgustnúť každý jeho krok.

A tak sa čistou zhodou náhod stane, že títo dvaja sú v tej istej dobe na tom istom mieste. Teraz je tá noc, kedy si môžu všetko vysvetliť....

Kým prvá kniha bola celá z pohľadu Mie, tentoraz máme tú česť dostať sa pod kožu pravému rockerovi Adamovi. Neviem z kade čerpala Formanová, ale opísať myšlienky, pocity, rozhodnutia dokonca fóry z pohľadu muža, sa jej naozaj podarilo. Vierohodné, to je to správne slovo, ktoré ma napadlo pri tom ako opísala Adama. A verte, že tie jeho myšlienky ma veľa krát privázali buď k hurónskemu smiechu alebo naopak, boli nesmierne citlivé a padla pri knihe nejedna slza.

Napriek tomu, že sa v podstate celý dej nesie v zmysle rozhovorov s Miou, či spomienok na časy, keď od neho Mia odišla, či vtedy keď ešte boli spolu, je neuveriteľne chytľavý. Až mi je ľúto, že som knihu nemohla prečítať na jeden dych a musela som si ju kúskovať, kvôli všetkým povinnostiam, ktoré mi v ten týždeň nabiehali jedna po druhej. Nemohla som sa dočkať chvíle kedy znova sadnem a prečítam aspoň pár stránok. A vtedy keď som otočila poslednú stránku mi padla sánka a mala som chuť plakať ešte polhodinu. Po troch dňoch od prečítania tejto knihy, mám ešte stále zimomriavky slzy na krajíčku.
Po tejto knihe mám aj tak niekde vnútorný pocit, akoby sa príbeh naozaj stal. Formanovej sa dokonalo podarilo vniesť ma do deja a dej zachytiť vo svete aký naozaj existuje, aký môže kedykoľvek a ktokoľvek zažiť.

Okrem toho skoro pri každej kapitole nájdete aj úryvok z albumu Adamovej skupiny a tie texty sú naozaj krásne a plné Adamových pocitov, emócií a toho ako to v ňom po Miinom odchode vrelo.

Hass mich. Zerstör mich. Vernichte mich. Erweck mich. Erweck mich. Willst du, willst du, willst du mich nicht wiedererwecken?

Veľký príbeh o láske medzi dvoma ľuďmi, ktorí majú úplne rozdielne životy, no napriek tomu sa potrebujú.