štvrtok 24. novembra 2011

RECENZIA : Percy Jackson Vojna Bohov Rick Riordan


  • originálny názov : Percy Jackson 5 - The Last Olympian
  • počet strán : 414
  • vydané na SK : 2011 Fragment
  • kúpiť
anotácia : Príbeh Percyho Jacksona vrcholí piatym, záverečným dielom série. Percy si vypočuje dávne temné proroctvo, ktoré mu všetci tak dlho tajili. Konečne sa ukáže, kto stojí na strane dobra a kto sa pridal k vládcovi temnôt, kto vojnu neprežije a kto z nej vyjde ako hrdina. Zápas o zachovanie civilizácie sa začína!


Dej :


Percy bude čo chvíľa oslavovať 16- narodeniny a tak práve teraz nastala správna chvíľa, dozvedieť sa proroctvo. Percy sa dozvedá o tom, ako je to všetko len o jeho rozhodnutí, či Olymp padne alebo nie.
Na Percyho pleciach teda visí obrovská ťarcha. Zastaviť vládcu titanov, Krona? Myslím, že tentoraz to nebude až taká hračka...
Vojna sa neúprosne blíži a Percy spolu so svojimi priateľmi z Tábora polokrvných sa púšťajú do boja. Titani majú ale obrovskú prevahu... Dokážu polobohovia ochrániť Olymp?

Moje pocity :

Už od mala ma nejaký spôsobom priťahovala grécka mytológia. Séria z pera Ricka Riordana ma ale nejakým záhadným spôsobom stále obchádzala. A tak sa mi v prvom rade naskytla otázka : " Ako sa toto mohlo vôbec mne stať ???" Ale dobre mala som predsudky, že bude kniha detská a že ma nebude baviť a blá blá blá.... No teraz som zistila ako hlboko som sa mýlila.
Pocity? Som unesená a zároveň si búcham hlavu, pretože som čítala síce úžasnú knihu, no koľko som musela toho zmeškať v predchádzajúcich častiach?!?! Kniha bola zhlukom mytológie, neuveriteľnej fantázie a bojov spojená v úžasnom napínavom príbehu.

Rick Riordan už od mala inklinoval k mytológiám. Vraj ho k tomu doviedol Tolkien, keď ako malý čítaval jeho dielo Pán prsteňov. Mojím prekvapením bolo, že aj napriek tomu, že som nečítala celú sériu, ale len poslednú knihu ( ja viem hanba mi - moja vina moja preveľká vina ! ), som sa do deja celkom rýchlo dostala a vedela som sa celkom rýchlo v ňom aj zorientovať.

Prvá štvrtina knihy vo mne až tak veľký dojem neurobila, no len čo som prešla ďalej, kniha ma doslova držala zubami nechtami a nepustila ma, až do poslednej strany a vtedy som cítila, že ani nechcem aby ten príbeh skončil. Už dávnejšie som spomínala, že v mojom vnútri sa niekde nachádza také to chlapčenské ponímanie a znovu sa prebralo, keď som čítala o bojoch a to napätie, ktoré kniha vyžarovala ma nenechalo ani chvíľu bez premýšľania nad príbehom.

Postáv bolo viac než dosť a sem tam som sa chytala za hlavu kto je kto, ale to bolo určite len tým, že som nečítala predchádzajúce časti. Napriek tomu, bolo všetko písané neuveriteľne napínavo a opisy boli bravúrne zvládnuté. Percy = poloboh, syn Poseidóna = hrdina ako sa patrí.

Percy Jacson Vojna Bohov má perfektne prepracovaný, dobrodružný a dokonalý dej od ktorého sa len tak jednoducho neodrapíte. A ja píšem Ježiskovi, nech mi donesie aj ostatné knihy z tejto série :). Kniha si plným právom zaslúži 5 mesiačikov.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fragment.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára