nedeľa 2. februára 2014

Zaostrené na ...


... KNIHU

Dnes zaostrujem na knihu VOLANIE KUKUČKY. Práve táto kniha bola dosť veľkým otáznikom, keďže ju pod pseudonymom Robert Galbraith napísala práve J. K. Rowling. Rowling odhalil britský denník po tom, čo bolo všetkým čudné, ako mohol nejaký začínajúci autor napísať tak prepracované dielo. Na GR je jej priemerné hodnotenie 3,82 hviezdičky zo 62281 hodnotiacich. panebože veď tá kniha vyšla okolo myslím apríla minulého roku a sledujete to číslo?

A o čom je ?



Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že šlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie aj jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych zvodných žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve. Tento napínavý kriminálny román pôsobivo zobrazuje atmosféru veľkomestského Londýna - od ospalého pokoja ulíc vo štvrti Mayfair po zabudnuté krčmičky v East Ende a čulý ruch v Soho.

...FILM

Ako film som vybrala práve Zlodejku kníh. Pred tým, než prišiel do kín, som si kúpila knihu a prečítala ju jedným dychom. Príbeh je o dievčati Liesel, ktorá žije u adoptívnych rodičov v nebeskej ulici, v nacistickom Nemecku. Je o dievčati, ktoré kradne knihy a objavuje krásu, ale aj krutosť slov. Jej rozprávačom je SMRŤ. 
Ak mám byť úprimná, chystala som sa napísať recenziu, ale bola som v takom rozpoložení( a doteraz som ), že som nedokázala dostatočne vypísať klady tejto knihy. Markus Zusak napísal nádherne emotívnu knihu, s vetami, ktoré utkvejú v pamäti. 
Hneď po prečítaní som si teda pozrela aj film a bola som naozaj milo prekvapená. priznávam boli aj rozdiely od knihy, ale filmári nemohli vybrať pre tieto role lepších hercov. Bolo to doslova prešpikované emóciami. Určite odporúčam ako knižnej tak aj filmovej podobe.

" Ona bola zlodejka kníh bez slov. No verte mi, slová už boli na ceste, a keď prídu, Liesel ich zovrie v ruke ako oblaky a vyžmýka z nich dážď."



... BLOG

  • Freckles napísala opäť úžasný článok o tých " krásnych nálepkách ", ktoré sú v poslednom čase preberané pri každej tretej knihe, ktorú vydavateľstvá posúvajú čitateľom na slovenský a český knižný trh. Odporúčam prečítať si Edice světová mrkev pro mládež – kvalita zeleniny ověřená světem!.
  • Okrem toho, že ste hlasovali v ankete Ocenenie blogerov, máte ešte možnosť vyhrať odmenu, ak si tipnete čo najbližšie číslo, koľko dostal hlasov TIGER ROKA ( absolútny víťaz ) . Skúste si švihnúť, aby ste to neprepásli a urobte tak tu.
  • A do tretice odporúčam člínok všetkým tým, ktorí majú radi Džínsové denníky. Super rozhovor so Zuzkou Šulajovou si prečítajte tu.

3 komentáre:

  1. Volanie kukucky ma fakt laka. :) musim povedat, ze HP ma nebavil moc no toto by som si rada precitala :) a zlodejka knih? Troska ma odradza tema nacistickeho nemecka, ale vsade citam, ze kniha je velmi emotivna a dobre napisana :) takze nakoniec sa na nu asi odhodlam a precitam ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na Zlodejku kníh sa už dlhšie teším. Očakávam od nej veľa a tým pádom sa do nej aj bojím pustiť. Ale po tvojom verdikte a názore na film (ktorý ma potešil) sa k prečítaní už konečne chystám dokopať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. K. - Kniha bola naozaj nádherná. Sa čudujem ako to dokázal ten autor tak napísať. Je to naozaj kvalita a film? Vieš ako to vyrušuje keď niečo z knihy pozmenia a tak... tu to vôbec nevadilo, pretože postavy zostali nádherné tak ako v knihe. Fakt ak si váhala ver mi, toto je tutovka a nebudeš banovať ani v knižnej forme a ani filmovej. Ja sama som dlho váhala či sa do nej pustím a nebanujem

      Odstrániť